Del 23 de gener al 2 de març a la Casa de Cultura de Girona.

L’any 2024 la Fundació Valvi celebra vint anys de la seva tasca de promoció de la cultura i, en concret, de l’art contemporani de la província de Girona i ho fa amb una gran mostra a la Casa de Cultura on es podrà  visitar les obres de tots els/les artistes que hi han exposat i que conformen el seu fons d’art.

L’exposició «120 artistes. Fons d’art de la Fundació Valvi» ofereix obres d’art d’artistes contemporanis gironins que no podem veure de forma permanent en cap espai de la ciutat, i ni tan sols de les comarques gironines.

Aquest fet ha obert un debat entre gestors i artistes que ara volem compartir amb el públic general per tal de reflexionar sobre diversos temes: l’art i la col·laboració publicoprivada, el fenomen de les galeries d’art a Catalunya, o el mateix fet de la no possibilitat de visitar l’obra dels nostres artistes contemporanis.

Així doncs, us convidem a participar en els següents debats:

Dijous, 15 de febrer, a les 11 h, a la sala d’exposicions de la planta baixa de la Casa de Cultura, debatrem sobre per què és tan extraordinari el fet d’aquesta exposició? Les institucions fan revisions periòdiques dels seus artistes? Què aporta el sector privat a Catalunya? Dirigit per Jaume Fàbrega, crític d’art.

Dijous, 22 de febrer, a les 19 h, a la Fundació Valvi, parlarem del fenomen de les galeries d’art a Catalunya. Per què s’ha perdut el prestigi de l’artista, ha desaparegut el comprador mitjà d’art, què hem fet malament a Catalunya? Les galaries s’acaben, tal com sempre les havíem vist? Dirigit per la galeria l’Arcada de Blanes.

Dimarts, 27 de febrer, a les 19h, a la sala d’exposicions de la planta baixa de la Casa de Cultura, ens preguntarem què passa a Girona, que no hi ha un espai-museu on poder veure les obres dels nostres artistes de forma permanent? Dirigit per Rosa Gil, periodista.