Premis

La Fundació Valvi atorga un seguit de premis i beques.

Premis de reconeixement cívic

Es tracta de premis a persones o entitats que hagin destacat i acreditin una trajectòria reconeguda en un dels tres camps següents: la preservació el patrimoni mediambiental, la preservació del patrimoni cultural i la solidaritat. Se'ls hi entrega un guardó original i únic realitzat per un escultor/a gironí.

El Premi Joan Saqués i Roca s'atorga a la persona o entitat que hagi destacat i acrediti una trajectòria reconeguda en el camp de la preservació, conservació, difusió o restauració del patrimoni cultural i artístic en el marc de les comarques gironines.

El Consell Editorial de la Fundació Valvi va acordar donar el nom de Joan Saqués a aquest guardó en homenatge al que fou Delegat de Cultura de la Generalitat a Girona entre els anys 1982 i 1995. Joan Saqués i Roca va ser l’impulsor del desplegament de la llei de normalització lingüística i va destacar per la seva defensa i recuperació del patrimoni cultural gironí, tant des del vessant dels equipaments (biblioteques, arxius i museus) com de l’arquitectònic (civil i religiós).

• 2006: Joan Badia i Homs
  • 2007: Francesc Riuró i Llapart
  • 2008: Taller d'Història de Maçanet de la Selva 2009: Josep Canal i Roquet
  • 2010: Marius Zucchitello i Gilioli
  • 2011: Joaquim Puigvert i Pastells
  • 2012: Florenci Crivillé i Estragués
  • 2013: Albert Tomàs i Bassols
  • 2014: Música Antiga / Jaume Pinyol
  • 2015: Enric Mirambell i Belloc
  • 2016: Joaquim Trias i Mas
  • 2017: Arnald Plujà i Canals
  • 2018: Enriqueta Pons i Aurora Martín
  • 2019: Àngels Alabert i Feliu
  • 2022: Joan Ribas i Feixas
  • 2023: Josep Cassú i Serra

Premi Salvador Sunyer i Aimeric

El Premi Salvador Sunyer i Aimeric s'atorga a la persona o entitat que hagi destacat i acrediti una trajectòria reconeguda en el camp de la Solidaritat i la Cooperació, en el marc de les comarques gironines.

El Consell Editorial de la Fundació Valvi va acordar donar el nom de Salvador Sunyer i Aimeric a aquest guardó en homenatge a qui fou senador, diputat al Parlament de Catalunya i alcalde de Salt; lluitador incansable en pro de les llibertats de Catalunya i per la normalització de la llengua catalana. En Salvador Sunyer va ser cronista oficial de la vila de Salt i va escriure i treballar a favor de la convivència i de la recuperació de la identitat del seu poble i del nostre país.

• 2008: Fernando Fonseca
  • 2009: Càrites Diocesana de Girona
  • 2010: Joan Surroca i Sens
  • 2011: Centre de Formació d'Adults Les Bernardes de Salt. 2012: Miquel Ruiz i Avilés / Fotògrafs per la Pau.
  • 2013: Banc dels Aliments
  • 2014: Coral Àkan
  • 2015: Grup MIFAS
  • 2016: Fundació Ramon Noguera
  • 2017: AECC-Catalunya contra el Càncer de Girona
  • 2018: Fundació SER.GI
  • 2019: Associació Valentes i Acompanyades
  • 2022: Salomó Marquès i Sureda
  • 2023: Health us Nepal

Premi Joaquim Codina i Vinyes

El Premi Joaquim Codina i Vinyes s'atorga a la persona o entitat que hagi destacat i acrediti una trajectòria reconeguda en el camp de la preservació del patrimoni mediambiental i paisatgístic en el marc de les comarques gironines.

El Consell Editorial de la Fundació Valvi va acordar donar el nom de Joaquim Codina i Vinyes a aquest guardó en homenatge al micòleg i botànic de la Cellera de Ter (1868-1934), autor de diversos estudis sobre els bolets a Catalunya i promotor de la primera mostra de bolets, la tardor de 1914.

• 2006: Lluís Motjé i Costa
  • 2007: Fundació Territori i Paisatge
  • 2008: Joan Nogué i Font
  • 2009: Associació de Naturalistes de Girona
  • 2010: Institució Altempordanesa per a l'Estudi i Defensa de la Natura (IAEDEN-Salvem l'Empordà)
  • 2011: Revista Gavarres
  • 2012: Josep M. Massip i Gibert
  • 2013: Associació Micològica Joaquim Codina
  • 2014: Ernest Costa i Savoia
  • 2015: Grup Mascort
  • 2016: Associació de Defensa del Patrimoni Natural del Pla de l'Estany. LIMNOS
  • 2017: Consorci del Ter i Guies de Catalunya (MEG) (demarcació de Girona)
  • 2019: Joan Vila Simón
  • 2022: Eloi Madrià i Roura
  • 2023: Centre Excursionista Farners

Beques

La Fundació Valvi atorga la Beca Miquel Martí i Pol i la Beca Fundació Valvi que tenen per objecte encarregar un treball de recerca a un expert/a del tema. La primera va dirigida a la recerca en literatura i la segona a la recerca històrica, sovint d'un personatge local destacat. Finalment, aquestes beques també contemplen la publicació dels estudis resultants dins la col·lecció Biblioteca Valvi.