La Fundació Valvi

La Fundació Valvi és una fundació privada sense ànim de lucre situada a la ciutat de Girona i creada per Joaquim Vidal Perpiñà l'any 2004.

Aquesta entitat destina els seus esforços a la promoció cultural de les comarques gironines, amb especial focus en l'art contemporani. Amb el lema «un espai de cultura amb les portes obertes a la ciutat», l'objectiu de la Fundació Valvi és essencialment donar visibilitat a la producció artística de les comarques gironines, comprenent totes les disciplines i estils, i amb un únic criteri d'excel·lència. Això no obstant, l'objectiu de promoció no se centra exclusivament en les arts visuals i s'obre més extensament al concepte de cultura, contemplant així mateix la música, el medi ambient, el patrimoni i la llengua.

A l'Espai d'Art Mercè Huerta i a la Sala d'Exposicions Miquel Martí i Pol s'hi realitzen exposicions individuals i col·lectives de totes les disciplines i s'edita un catàleg en cada ocasió que conté un estudi de l'obra realitzat per diferents crítics i historiadors de l'art i que es regala als visitants. A més, també s'hi fan presentacions de llibres, recitals de poesia, conferències, taules rodones i concerts en petit format. L'entrada a les sales d'exposició i l'assistència a totes aquestes activitats és gratuïta.

Vint anys de la Fundació Valvi

La Fundació Valvi és una evolució de la Fundació Studium per l'esport, l'ecologisme i la cultura sorgida l'any 1996. La seu actual, amb el nou nom de Fundació Valvi, va reobrir les portes el març del 2004, renovada i ampliada, i dedicant-se, d'aleshores ençà, exclusivament a la cultura. Enguany celebrem vint anys de l’obertura de la Fundació Valvi. Amb motiu d’aquesta efemèride, del 23 de gener al 2 de març del 2024 ha tingut lloc una gran exposició titulada 120 artistes. Fons d’art de la Fundació Valvi que ha ocupat tota la planta baixa de la Casa de Cultura de Girona (sala d’exposicions, pati, Auditori Viader i antiga biblioteca). S’hi han pogut visitar les obres de tots els/les artistes que hi han exposat i que conformen el seu fons d’art i s'ha editat un catàleg/inventari en col·laboració amb la Diputació de Girona.