Biblioteca Valvi

El 2005 la Fundació Valvi i l’editorial CCG Edicions Curbet va iniciar una col·lecció sota el nom de Biblioteca Valvi.

La col·lecció és curada pel Consell Editorial de la Fundació Valvi, conformat inicialment pels següents membres: Narcís-Jordi Aragó, Joan Boadas, Rosa Congost, Quim Curbet, Joan Domènech, Joaquim Ferrer, Josep M. Fonolleras, M. Rosa Juventech, Miquel Pairolí, Modest Prats, Joaquim Vidal, Lídia Vidal i Pep Vila. L’any 2017 s’hi van incorporar: Àngel Madrià, Joaquim Nadal i Mariàngela Vilallonga. Malauradament Narcís-Jordi Aragó, Francesc Ferrer, Miquel Pairolí, Modest Prats i Joan Domènech ja no es troben entre nosaltres. Des del 2022 s’edita amb EG editorial Gavarres.

En total s'han editat 35 volums, de poesia, d'assaig, de teatre, d'història, de novel·la, de biografia, sempre vinculats a Girona —en un sentit genèric, no només referit a la ciutat. Llistat de publicacions:

• Ciutat petita i delicada, Jaume Ministral Masià. Pròleg de Jordi Cornellà.
  • La Girona dels poetes, NarcÍs-Jordi Aragó.
  • Jueus, Miquel de Palol. Pròleg i edició de Pep Vila.
  • Carles Rahola. L'home civilitzat, Xavier Carmaniu.
  • Dies verges, Joan Minguez.
  • Antologia poètica, Rafael Masó.
  • Diego Ruiz, Prudenci Bertrana i La locura de Álvarez de Castro, Joaquim Jubert Gruart.
  • Aurora Bertrana, periodista dels anys vint i trenta, Neus Real Mercadal.
  • Girona i Napoleó, Carles Rahola. Recerca, edició i pròleg de Lluís M. de Puig.
  • Aurora Bertrana, viatgera, Neus Real Mercadal.
  • Girona ara i sempre (una crònica), Narcís-Jordi Aragó i Masó.
  • Breviari de Ciutadania i La pena de mort a Girona, Carles Rahola. Edició i estudi preliminar de Josep-Maria Terricabras
  • Sonets de sotavent, Salvador Sunyer i Aimeric.
  • Camí de llum, Miquel de Palol. Edició a cura de Iolanda Vila
  • Trenta cares, trenta creus i una de canto, Pius Pujades. Epíleg: Miquel Pairoli.
  • La bastida dels somnis. Vida i obra de Joan Vinyoli, Pep Solà
  • Girona i Jo, Miquel de Palol. Edició de Pep Vila.
  • Antologia poètica, Maria Castanyer. Edició a cura de Narcís-Jordi Aragó i Lluís Lucero.
  • Ruyra: l'home i la seva imatge, Lluïsa Julià.
  • Els Jocs Florals de Girona (1902-1935), Margarida Casacuberta.
  • Concepció Carreras Pau o la sublimació de la paraula, Carme Ramilo.
  • Perfils de Xavier Monsalvatje (1881-1921), Josep Pujol i Coll
  • Una veu et crida (Obra poètica completa 1931-1989), Joan Teixidor. Introducció, edició i notes de D. Sam Abrams.
  • Miquel Martí i Pol, lector i crític, Alex Broch.
  • Sonets de tardor, Salvador Sunyer i Aimeric.
  • La vida a la menuda - Dietaris (1990-2010), Miquel Pairoli.
  • Obra poètica completa, Miquel de Palol. Estudi introductori i edició d'Esther Fabrellas.
  • Escriure i viure, Narcis-Jordi Aragó.
  • Llorenç Pagans, la veu dels impressionistes, Joaquim Rabaseda i Matas, Joan Gay i Puigbert.
  • Obra teatral completa, Miquel de Palol. Estudi introductori i edició de Iolanda Vila Serra.
  • Testimoni privat (Reflexions i textos de postguerra d'un vencedor vençut, 1940-1947), Manuel Brunet. Edició de Francesc Montero Aulet.
  • Elles també hi eren (Història de les dones de la casa Masó, 1830-2015), Rosa M. Gil Tort.
  • Dona de teatre (Cristina Cervià, d'Els Pastorets a Temporada Alta), Núria Marti Constans.
  • Miquel Santaló, republicà total, Xavier Carmaniu Mainadé
  • Quan tot és veritat. Biografia artística de Josep Bosch Puy, Piculives (1937-1998), Glòria Granell Nogué.

Així mateix, ha publicat un facsímil dels dos volums de bibliòfil titulat Xilografies gironines de Joan Amades.

Signatura del conveni entre la Fundació Valvi i CCG Edicions per l’edició de la col·lecció Bilbioteca Valvi. 30 de setembre de 2004.

Col·leció dels 35 títols editats per la Biblioteca Fundació Valvi.