Rafel Bosch

Girona, 1963

Comença a exercir de fotògraf de ben jove, als 17 anys, com a col·laborador a diferents diaris: El Punt (sis anys) i El Periódico de Catalunya (dos anys). Més endavant, s’incorpora a La Vanguardia, on és el corresponsal i coordinador de fotografia a Girona, durant setze anys.

En un altre àmbit ha treballat per publicacions d’empreses i col·lectius com: GEiG, Col·legi d’Aparelladors, Museu d’Art, Fira de Girona, Club Bàsquet Girona...

La seva passió per la fotografia l’ha portat a organitzar exposicions col·lectives com: Premsa Gràfica ( 1989,1990 i1991); Una Altra Mirada (Girona,2003) i a ser un dels fundadors de projectes tant transcendents com Fotògrafs per la Pau (1993). Fa vint anys que és el responsable de les exposicions fotogràfiques, pioneres en el seu moment, en el pub Es Toc de Girona.

Ha fet de jurat en varis concursos de fotografia i ha impartit conferències (2003) i cursos de fotografia (2008) a la Casa de Cultura. Ha realitzat 25 exposicions col·lectives i més de 10 individuals.

Dintre la seva carrera, el límit entre fotoperiodisme i foto artística es pot veure en la col·lecció titulada Ciutats (fotografies en b/n realitzades entre 2004- 2013). Són instantànies fetes al carrer, hereves directes de la seva professió, però amb una sensibilitat especial que cerca la part màgica de la imatge. Cal destacar, també, les visions inèdites de la seva ciutat, Girona, una col·lecció de gran format (2005). L’obra més recent és el conjunt de fotografies sota el títol de Camins, totes en format quadrat, presentades en conjunt com un gran mosaic.

Rafel Bosch | © Claudi Valentí
Glòria Cortina i Rafel Bosch