Jaume Canet Vázquez

Begur, Girona, 1971

Jaume Canet Vázquez va néixer a Begur el 1971. S’inicia en el món de la pintura de manera autodidacta i a partir dels dinou anys comença a fer les seves primeres exposicions arreu del país. La seva obra es situa entre la figuració i l’abstracció, entre l’amabilitat i el desconcert, entre l’espontaneïtat i la visceralitat, sempre íntima i provocadora, difícil de sostenir.

L’any 1994 va presentar les exposicions “Paisatges” a Ca la Pruna de Pals i “Paisatges no olotins” a la sala Central d’Olot i va participar a les col·lectives del Centro Nacional de Exposiciones de Madrid i la 1a. Mostra d’Art Visual de Begur.

L’any segu?ent va fer una exposició individual a la galeria ArTnau de Girona i va ser seleccionat per exposar al “Forum internacional de Tarragona” i a la Sala Parés de Barcelona. També va participar a l’”Homenatge a Josep M. de Sagarra” a Palafrugell.

L’any 2000 va participar a l’intercanvi “Baix Empordà – Bretanya” organitzat pel col·lectiu Memé Detràs. El 2002 va formar part de l’exposició itinerant “Catalunya” per diferents ciutats alemanyes. El 2005 va exposar al 2n. Festival Internacional d’Art a La Bisbal d’Empordà i Barcelona.

Els anys 2014-15 participa amb el projecte pedagògic “Veure i entendre” als centres educatius del Baix Empordà. Exposa a la Galeria ArtistaEN de Palafrugell.

Carles Torrent Fajardo
Carles Torrent Fajardo "Carlets" i Jaume Canet