Assumpció Mateu

Cassà de la Selva, 1952)

Assumpció Mateu va néixer a Girona el 1952 (Cassà de la Selva). Actualment viu i treballa al seu estudi de Jafre ( Baix Empordà, Girona) Catalunya.

· El 1970 inicià els estudis de pintura a l’Escola Superior de Belles Arts Sant Jordi de Barcelona, que finalitzà el 1975, alhora que estudia Disseny Gràfic a l’Escola Elisava de la mateixa ciutat.

· A partir del 1979 es dedica a l’activitat docent com a professora de pintura a la Facultat de Belles Arts Sant Jordi de la Universitat Central de Barcelona.

· El 1984 rep una beca d’investigació en Arts plàstiques de la Generalitat de Catalunya i viatja a Rumania i a Paris per descobrir i seguir els origens de Brancusi.

· El 1988 obté el grau de Doctora en Belles Arts Cum laude, per la Universitat Central de Barcelona, amb la Tesi “Percepció: Color i Pensament”.

· El 1988 és escollida per participar al Triangle Workshop a Nova York com artista espanyola en el taller dirigit per Anthony Caro amb artistes d’arreu del món. També és convidada a participar 43 Salon des Realités Nouvelles en el Grand Palais a Paris

· El 1988 es publica el llibre “La Veu del Foc” escrit per M. Mercè Roca, inspirat en la persona i l’artista. Ambit Serveis editorials.

· El 1990 decideix dedicar-se exclusivament a la creació, deixant la docencia. Es seleccionada per el catàleg Ibérico 2000. Convidada novament al 44 Salon des Realités Nouvelles de Paris.

· El 1998 i 2000 és convidada al Salon Comparaisons de Paris en l’apartat “Signes et traces”.

· El 2002 és sel·leccionada per participar a la Biennal Graphica Creativa’02 a Finlàndia.

· El 2003 la Creu Roja l’escolleix per realitzar l’obra gràfica que els representarà.

· L’any 2005 s’edita el seu llibre monogràfic “A. Mateu: La mirada de l’espai interior”, escrit per Glòria Bosch i es presenta a la Fundació Vila Casas i al Centre Cultural “La Llacuna” a Andorra. L’any segu?ent es presenta en l’Auditori del MACBA a Barcelona.

· El 2009 es publica el catàleg “Presons intimes” Fundació VilaCasas, Espai Volart.Escrit per Antonio Salcedo Miliani.

· El 2010 es publica el llibre “La mirada poètica” Fundació Atrium Artis, escrit per Carles Marti i Glòria Bosch.

· El 2011 es publica el llibre “El Bosque quemado”escrit per Kosme de Barañano per l’exposició individual al Museu Wurth-La Rioja a Logroño. Espanya.

· El 2013 és convidada a participar al Gorg Fest Festival-Simpòsium, Homenatge a Brancusi, a Targu Jiu, Rumania.

· L’any 2015 va ser escollida per realitzar una obra escultòrica en l’espai La Vinya dels Artistes de Mas Blanch i Jové (Pobla de Cèrvoles Lleida).

· El 2016, 2017 i 2018 és convidada diferents vegades a la Xina per participar en simpòsiums, a ensenyar la seva obra i a col·laborar en projectes d’arquitectura i disseny a Shenzhen, Beijing, Shangai i altres ciutats.

Fons d'art

Exposicions: