Girona, 1945

Neix a Girona el 7 de març de 1945. S’inicia ben aviat en els secrets de les art, en el taller familiar, sota el mestratge del seu pare.Cursa estudis elementals de Dibuix, Pintura i Escultura a l’Escola Municipal de Belles Arts de Girona; més tard estudia a la Facultat de Belles Arts de Barcelona, on es llicencia. L’any 1969 va a París amb una Beca de la Dotació d’Art Castellblanch. És professor agregat de la Càtedra de Dibuix a l’Institut Vicens Vives de Girona, fins al 2005. Imparteix diversos cursos de gravat per a la formació del professorat a l’ICE de la Universitat i al Museu d’Art de Girona.

Té obra als segu?ents museus o pinacoteques: Museo Español de Arte Contemporáneo (Madrid), Museu Municipal (Olot), Museu d’Història de la Ciutat (Girona), Pinacoteca Excma. Diputació Provincial (Girona), Pinacoteca Excma. Diputació Provincial (Barcelona), Pinacoteca de l’Ajuntament (Calella de Mar), Pinacoteca de l’Ajuntament (Pineda de Mar), Fons d’Art de la Fundació Tharrats (Pineda de Mar), UNESCO (París), Pinacoteca de l’Ajuntament (Tossa), La Casa Màgica d’en Xevi (Santa Cristina d’Aro), Fundació d’art Rodríguez Amat (Les Olives), Fons d’Art Museu de l’Empordà (Figueres), Museu Municipal d’Art de la Vil·la de Cadaqués, Fundació Vilacasas.

Josep Perpiñà | © Claudi Valentí
Rèquiem mediterrani