Josep Maria Codina

Mataró,1958

Treballa al Maresme i té estudi també a Pals, paisatge adoptiu de l’artista que ha inspirat molta de la seva obra. Format en l’àmbit acadèmic, primer a l’escola d’Arts Aplicades Pau Gargallo de Badalona i després a la Facultat de Belles Arts de Barcelona, va iniciar la seva trajectòria artística marcada pel mestratge dels artistes mataronins Arenas i Novellas. Codina ràpidament es va desprendre de les influències inicials, per endinsar-se en la creació d’un llenguatge pictòric personal que configura avui un particular univers artístic.

Codina ha compaginat el treball pictòric amb el disseny i la docència i una llarga trajectòria expositiva; fa la seva primera exposició individual a Mataró l’any 1985 que ha anat seguida de múltiples mostres i exposicions a Barcelona, Girona, Madrid, Andalusia, País Basc, Maastricht, Amsterdam, Assilah, Varsòvia, Cracòvia, Budapest, Torí, Londres, Miami, Nova York... Les seves obres es troben en les principals col·leccions privades i públiques; Fundació Vila Casas, Fundació Carmen i Lluís Bassat, Museu d’Art Contemporani de Tarragona, Col·lecció Testimoni de la Fundació La Caixa, Instituto Cervantes, entre altres.

Han escrit sobre la seva obra autors com Daniel Giralt-Miracle, Arnau Puig, Àlex Mitrani, Glòria Bosch, Jaume Vidal, Raquel Medina, Jaume Vidal Oliveras, Josep M. Cadena, M. Lluïsa Faxedas o J. F. Yvars, el qual l’any 2010 va fer l’assaig “Tiempo en blanco” publicat a Àmbit Serveis Editorials.

Fons d'art

Exposicions: