MLITE

Ignasi Esteve

Girona, 1963

La seva obra es desenvolupa a través de la pintura, però també passa pels projectes de disseny de jardins i del paisatge. Des de la llicenciatura en Belles Arts, el 1986, desenvolupa tasques docents, primer a l’Estudi d’Art Fita i més tard, a l’Escola de la Dona de la Diputació de Barcelona.

PINTURA
Després de participar en diverses mostres d’art jove (Muestra de Arte Joven, Madrid i concurs Art jove, de la Generalitat, 1987) es vincula fortament a la Galeria Expoart (Àngela Rodeja) amb qui exposa en diverses ocasions (fins al 2001) a les seus de Girona i Barcelona i a les fires internacionals d’Arco Madrid, Cannes i Niça (1989). Les galeries Paulus (Alemanya 1989) i Denise Van de Velde (Bèlgica 1991) també varen acollir-li mostres individuals, així com la Capella de Sant Roc de Valls, el 1994. Recentment ha exposat a la Fundació Planells de Blanes (2010) i a l’Altell de Banyoles (2011). De les mostres col·lectives destaquen les biennals de Girona i Valls (1993), Trans Art ( Girona i l’Havana, 2000). Al 2003 participa a Llistes d’espera a l’Espai Volart Fundació Vila Casas de Barcelona i Matem-nos, a la Casa de Cultura de Girona. Amb els amics i companys de Belles Arts, Isabel Banal, Ester Baulida i Jordi Canudas, munta Fent una L (Girona, 1987) i el 1996, Hospital 106, 4art.1a, a Barcelona.

PAISATGE
La temàtica del paisatge el porta a organitzar la Cooperativa d’Orriols de Criadors de Pollastre Raça Empordanesa, participar en diverses accions artístiques (Revistes Caminades a Barcelona, Girona i Celrà als anys 1994-98) i obtenir el Màster d’Arquitectura del
Paisatge (UPC, 2004). Ha dissenyat el paisatge del Molí del Mig de Torroella de Montgrí, els jardins Falgueras de Sant Jordi d’Alfama i de Sant Cugat del Vallès, Varas Duran de Llafranc i els Patis de la Facultat de Dret (udG).

Fons d'art

Exposicions: